Blijf toch nog even hier - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jente Kecskés - WaarBenJij.nu Blijf toch nog even hier - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jente Kecskés - WaarBenJij.nu

Blijf toch nog even hier

Door: Jente Kecskés

Blijf op de hoogte en volg Jente

19 Januari 2014 | Australië, Sydney

Eej allemaal,
Hier weer een kleine update. Ik zit nog steeds in Sydney omdat hier de grootste kans is om werk te vinden. Daarnaast zijn de mensen in het hostel erg leuk dus wil ik hier liever ook niet weg. Het is moeilijk om een baan te vinden hier want alles is eigenlijk al vergeven. Je moet ook wel een beetje voor jezelf opkomen anders word je cv op een stapel met honderd andere gegooid.
Wel vind ik (al zeg ik het zelf) heel knap dat ik nu ben gestopt met roken, maar ik heb het tegen mensen in mijn omgeving gezegd en die helpen me er gelukkig heel goed mee, toch wel moeilijk na bijna 6 jaar! Voor de rest is het heel warm hier dus verblijf redelijk vaak op het strand, het is moeilijk om echt dingen te doen want het is soms gewoon te warm om van je luie reet af te komen. Er is hier 1 Nederlands meisje maar helaas gaat die morgen weer weg.
Het is erg leuk om hier uit te gaan want het hostel organiseert die dingen allemaal en dan ga je gewoon met een grote groep, en je komt altijd binnen omdat het hostel het organiseert.
Nog niet echt Australiërs ontmoet maar ik zit dan denk ik ook in het meest toeristische deel in Sydney, maar dat komt nog wel.
Ik denk dat ik me verblijf nog verleng met 1 week hier en als ik dan niks vind ga ik door reizen!
Ik mis jullie wel hoor, begint nu pas echt door te dringen dat ik lang weg ga blijven en ik ook aan de andere kant van de wereld zit! Maar volgens mij gaat alles op rolletjes daarzo!
Ik ben een paar dagen geleden op pad geweest met dat Nederlandse meisje en een Amerikaanse jongen, was erg gezellig. Lara ( dat Nederlandse meisje) wou een iPhone kopen, je hebt hier Gumtree, dat is een soort Marktplaats van Australië, maar ze durfde niet alleen te gaan omdat ze had afgesproken met een jongen die haar een iPhone wou verkopen, dus wij gingen mee, deze jongen had wel 5 iPhones in zijn tas en was een beetje raar dus ze heeft het niet gedaan... Daarna lekker naar China town geweest en sushi gegeten, je hebt hier van die sushi zaken met loopbanden, dus je kan alles pakken alleen helaas niet all you can eat, maar was wel erg lekker. We zijn ook nog even naar een grote inside market geweest, met veel troep en goedkope dingen!
Dit was het weer voor nu!
Dikke kus XXX Jente

  • 19 Januari 2014 - 18:59

    Petra & Kees:

    Hoi Jente,
    Ik heb van je moeder de link gekregen en lees met je mee. Stoer hoor dat stoppen met roken!!

    Succes met job-hunting!!

    groetjes Petra

  • 27 Januari 2014 - 12:50

    Marian Blaakman:

    Lieve Jente,
    Wij zijn weer in het koude Nederland en weer al aan het werk. Australie is genieten ee.
    Je voet ook al wat beter? Succes met het vinden van een baan. Anders Lieke vragen of ze nog iets van Pieter heeft gehoord.
    We volgen je op de site,
    groeten en dikke zoen van Jacq en Marian

  • 02 Februari 2014 - 20:13

    Sylvia:

    Dag Jente,
    Hoe gaat het na een maand down under? Ben je al aan het reizen of zit je nog in Sydney?
    Via mamma hoor ik een en ander over je avonturen. Ik ben benieuwd of je werk aan het zoeken bent. Krijg je iets mee van de olympische spelen?
    Moppie ik hoop dat alles goed gaat.
    Dikke kus Sylvia

  • 09 Februari 2014 - 14:20

    Jente Kecskés:

    Eej Petra,
    Wat leuk! Helaas is dat stoppen met roken weer overboord maar komt goed!
    Dankje!

    Groetjes x

    Lieve Marian en Jacq,
    Hoevis het weer in Nederland? Ik heb het hier nog heerlijk en vandaag Lieke en Rogier weer gezien op een soort van Nederlandse netwerk bijeenkomst, was erg leuk.
    Nog geen werk gevonden maar werk nu in het hostel voor gratis veeblijf! Helaas had pieter niks voor me...
    Xxx

    Lieve Sylvia,
    Gefeliciteerd met oud tante worden, hooerde het van mam, wat leuk!
    Gaat hier super alleen moeilijk een baan te vinden, maar heb vandaag weer wat tips gehad!
    Ik blijf nog even in Sydney en ga later verder reizen!
    We kijken hier af en toe olympische spelen, maar hoor dat de de nederlandse schaatser het erg goed doen!
    Morgen naar de Blue Mouintains, zoek maar op, erg mooi! Foto's volgen ^^
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jente

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 21668

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: