Werk en verjaardag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jente Kecskés - WaarBenJij.nu Werk en verjaardag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jente Kecskés - WaarBenJij.nu

Werk en verjaardag

Door: Jente Kecskés

Blijf op de hoogte en volg Jente

18 Maart 2014 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Op dit moment gebeurd er niet zoveel. Ik ben nog steeds in Sydney, soms met moeilijke tijden maar vooral met leuke tijden en en en ik heb eindelijk werk gevonden als serveerster.
Ben zo blij dat ik eindelijk kan doen wat ik leuk vind. Ik werk op Darling Harbour, dit is waar alle Ferry's komen. Zelf werk ik ook op een boot, het is een restaurant in het water, met hele leuke collega's en ze zijn erg blij met me. Ik verdien ruim $19,- per uur en in de weekenden zelfs meer, maar nu hebben ze nog redelijk wat medewerkers maar er gaan er een paar weg dus ga er binnenkort hopelijk voor anderhalve maand full time werken! Daarna eindelijk de East Coast doen met genoeg geld!!

Ik heb super veel zin in morgen want dan ben ik eindelijk jarig! Ik weet nog dat ik vorig jaar zei dat ik er waarschijnlijk niet ben met mijn verjaardag en dat is gebeurd! Heel blij dat ik hier zoveel lieve vrienden heb gemaakt waar ik het mee ga vieren maar toch mis ik heel erg mijn familie en vrienden thuis die er niet bij kunnen zijn op mijn 21e verjaardag! Voelt heel raar na 20 jaar thuis mijn verjaardag te hebben gevierd, maar ik beloof er een mooie feestje van te maken. We gaan morgen middag als het lekker weer is bbqen op Bondi Beach en 's avonds lekker uit met zijn allen. Het is heel grappig van er is hier een Nederlandse jongen die ik al bijna 2,5 maand ken (tevens een goeie vriend geworden) en die word 20 maart 25 jaar dus morgen nacht dubbel feest!

Omdat ik nu een baan heb voor in de avond kan ik de keuken niet meer schoonmaken maar het meisje die de kamers schoonmaakt elke ochtend gaat weg dus ik ga dat van haar over nemen zodat ik nog steeds niet hoef te betalen voor mijn verblijf, scheelt mij veel geld!

Ik heb gemerkt dat afscheid nemen voor mij erg moeilijk is. Ik ontmoet hier zoveel mooie mensen maar iedereen reist verder, dit is moeilijk, vooral als je thuis soms erg mist!
Daarom ben ik ook heel blij als ik af en toe even gezellig naar Lieke en Rogier kan, voelt als thuis!
Ik ga nu lekker slapen en energie sparen voor morgen!

Dikke kus vanuit hier voor iedereen die dit leest!
Xxxxx

  • 18 Maart 2014 - 17:47

    Trudi En Mats:

    Van harte gefeliciteerd. je bent hier in Holland nog niet jarig, maar daar down under wel. Hele fijne verjaardag en bedankt voor al je leuke blogs.

    Mats en Trudi

  • 18 Maart 2014 - 19:13

    Sylvia:

    Dag schatje,
    Ook van mij alvast een berichtje. Morgenochtend ga ik vroeg aan het werk en in de avond zal je me berichtje waarschijnlijk niet lezen. 21 jaar wordt door de samenleving gezien als een volwassene wat dat ook mag betekenen. Het is in ieder geval een kroonjaar. Een jaar dat je nooit meer zal vergeten. Een verjaardag als geen ander.
    Geniet van elk moment. Wij in Holland zullen aan je denken. Samen met je moeder zal ik een traantje wegpinken. Ons kleine meisje is groot en alleen op pad in de grote wereld.
    In liefde zijn we bij je.

    Een hele dikke hug,
    X Sylvia

  • 18 Maart 2014 - 20:32

    Paul:

    Lieve Jente, van harte gefeliciteerd en heel veel plezier met je vrienden. Tsja, zo is het leven: komen en gaan. Maar je gaat er voor en komt van alles tegen. En over een tijdje komen we elkaar ook weer tegen (ik heb zo'n flauw vermoeden dat dat op Schiphol zal zijn).
    Liefs en xxx, Paul.

  • 18 Maart 2014 - 21:16

    Roelien En Akos:

    Ha, je bent nu vast al jarig. Van harte gefeliciteerd en maak er een mooi feest van. Wij toasten hier ook op jou! BBQ lukt nog niet zo, het regent pijpenstelen.
    Meissie, we denken aan jou en wensen je veel plezier.
    Groetjes,
    Akos & Roelien

  • 19 Maart 2014 - 19:41

    Monique:

    Lieve Jente,

    Van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag, ik ben een beetje laat je bent het inmiddels(21)!!Ik hoop dat het een hele mooie dag voor je was samen met je nieuwe vrienden!Heel veel liefs en een dikke kus van Monique

  • 31 Maart 2014 - 18:44

    Suzanne En Gabriël:

    Lieve Jente,

    We zijn hartstikke trots op jou en wij hopen dat je een geweldig fijne verjaardag mag hebben met je Australische vrienden en vriendinnen.
    Wat leuk dat je een baantje hebt gevonden.
    Hier gaat alles goed en we genieten volop van het mooie weer hier!
    Liefs Suzanne en Gabriël

  • 19 Mei 2014 - 20:42

    Nelly:

    Hé lieverd we zitten met smart te wachten op je volgende blog. Je gaat weer een spannende tijd tegemoet, reizen door Australië nieuwe omgeving, nieuwe mensen ontmoeten en waarschijnlijk ook andere gebruiken. Ik hoop je nog te spreken voor we zaterdag vertrekken naar India waar wij ook een spannende reis gaan maken. Dit wordt weer brieven schrijven maar heb ontdekt dat dit heel leuk is. Deze week gaat je pakketje met brief nog jouw kant op maar dat zie je pas als je weer voor even terug bent in Sydney. Lieve dochter wens je een hele goede reis en we houden elkaar op de hoogte oké? Dikke knuffels mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jente

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 12167
Totaal aantal bezoekers 21679

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: