Heerlijk hier! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jente Kecskés - WaarBenJij.nu Heerlijk hier! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jente Kecskés - WaarBenJij.nu

Heerlijk hier!

Door: Jente

Blijf op de hoogte en volg Jente

09 Februari 2014 | Australië, Sydney

Eej allemaal,
Weer een kleine update uit Australië. Het is hier nog steeds super. Ik ga nog een tijdje blijven in Sydney, omdat ik nu elke dag in het hostel de keuken schoon maak voor gratis verblijf, dit scheelt me $800 per maand, dat is best veel! En hoef elke dag maar 1,5u te werken, is niks toch? En het is hier gewoon hartstikke leuk! Leuke mensen, gezelligheid en mooi weer!
Merk soms wel dat ik het redelijk moeilijk heb, mis alle lieve mensen thuis! Maar het is minder dan eerst, en laat me er ook niet door belemmeren, maar het gevoel is er wel!

Vorige week was het Australian day, was echt heel leuk, alle straten vol met mensen, overal kraampjes met lekker eten. Eerst zijn we naar de tuinen naast het opera house gegaan, lekker in de zon gelegen en wat wijn gedronken. Daarna naar Darling Harbour gegaan om wat te eten. Darling Harbour is een haven, elke zaterdag avond kan je daar vuurwerk kijken. Deze avond was er ook vuurwerk, heb in mijn hele leven nog nooit zulk mooi vuurwerk gezien als zondag! Ik was dan natuurlijk al lichtelijk aangeschoten dus heb ook een traantje gelaten! Daarna nog gezellig uit geweest met het hostel!

Rest van de week een beetje rustig aangedaan en opzoek geweest naar werk.
Wel heb ik mijn RSA gedaan, dit is een test (van $120, belachelijk) die je moet doen als je hier in de horeca wilt werken en alcohol wil schenken en serveren.... Maar als je die hebt kom je een stuk makkelijker aan een baan.

Morgen ga ik met een groepje meiden naar de Blue Mountains, wou dit al eerder doen maar ik zat nog met mijn voet, gelukkig is ie weer helemaal de oude en kan ik mijn krukken ergens naar een ziekenhuis brengen.
Dit was het weer voor deze keer. Morgen zet ik nog even mijn foto's erop.

Ik wil alleen nog even iedereen bedanken die mij op mijn afscheidsfeest een zakcentje heeft toegeschoven, ik heb daar van een IPad mini gekocht om te skypen, facetimen, internetten en mooie foto's te maken, ben erg blij dat ik dat heb gedaan!

Dikke kus uit het oh zo zonnige Australië! Jente

  • 09 Februari 2014 - 14:46

    Sylvia:

    Dag lieve Jente,
    Wat goed om weer wat van je te horen. De tijd vliegt. Wat fijn dat je kan werken voor gratis verblijf. Ik ben benieuwd naar de foto,s. Krijg je nog iets mee van de Olympische spelen?
    De Hollanders doen het goed! Geniet met volle teugen, wij zijn in gedachte altijd bij je.
    kus,
    Sylvia

  • 09 Februari 2014 - 19:39

    Akos En Roelien:

    Ha Jente,
    Dat ziet er goed uit! Hier is het slecht weer, regen wind en allerlei ellende. We zijn jaloers!
    Goed plan om schoon te maken voor je logies, dat scheelt. Wanneer ben je van plan verder te reizen? Veel groetjes en liefs van Akos en Roelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jente

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 21768

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: