From Cairns to down under - East Coast - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jente Kecskés - WaarBenJij.nu From Cairns to down under - East Coast - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jente Kecskés - WaarBenJij.nu

From Cairns to down under - East Coast

Door: Jente Kecskés

Blijf op de hoogte en volg Jente

26 Juni 2014 | Australië, Cairns

Ik zit hier met de mooiste sterren hemel. Uitkijkend op de mooie whitsunday eilanden. Heb zoveel geluk met deze reis. Om me heen doen zoveel mensen de zelfde trip als mij maar dat maakt mij niet uit, dot is voor mij heel speciaal!
Van Cairns ben ik naar Mission beach afgereisd, daar verbleef ik in jackoroo, dat was een kleine boomhut omgebouwd tot hostel, heb daar een paar mensen ontmoet waar ik nu nog steeds mee reis, de eerste avond hadden we een gratis wijn party, zeg dat nooit meer tegen me want ik was zo dronken! Maar ook erg gezellig. De volgende dag naar het strand geweest, dat was zo mooi, erg verlaten , maar erg relaxt. De rest van de dagen was het niet zulk mooi weer dus gewoon gechillt. Een van de dagen heb ik een vriendin opgezocht in Innisfail , wat een doode stad was dat zeg, maar wel heel fijn pm mijn vriendinnetje weer te zien van Sydney.
De dag erop ben ik verder gereisd naar magnetic island, ook erg saai maar bleef hier maar 2 dagen dus het viel wel mee. Ik kwam weer een meisje tegen die ik in Mission had leren kennen, ze was Nederlands, onder andere weer erg gezellig.
Een van de dagen ben ik naar de koala sancuary geweest, dit was zo leuk. Ik mocht een koala, slang, croc em nog veel meer dieren vast houden. Heb de een super tijd gehad daar!

Na magnetic island ben ik naar Airlie Beach gegaan, vanaf hier vertrek je naar de whitsundays. Hier verbleef ik twee nachten voor vertrek, echt een soort party stadje, erg leuk omdat je ook veel mensen leert kennen van je boot.

Nu zit ik hier eb dit te schrijven, midden dobberend in de zee luisterend naar wind, vissen die boven komen en de geluiden van de eilanden.
Vandaag zijn we gaan zeilen en hebben we gesnorkeld op de Great barrier reef. Ik had nog nooit gesnorkeld voor wat ik kan herinneren en het was top, ik zag geweldige dingen en morgen weer!!!! Zoveel zin in! En we gaan naar Whithaven beach, schijnt ook heel mooi the zijn. Voor mij was snorkelen eerst best eng, wist niet dat ik het had maar ben volgens mij een beetje claustrofobic, je ziet veel dingen maar je bent ook erg in je eigen wereld.
Whithaven beach was zo mooi en bijzonder, het is heel groot en je hebt prachtig wit zand, het schijnt dat je je tanden er mee kan poetsen, je haar kan wassen en je sieraden mee kan polijsten. Ik heb het niet gedaan, ik heb gehoord dat het een week duurt tot het zand weer uit je haar is. Er staan overal borden aan het begin van het strand met: laat alleen voet afdrukken achter en neem alleen een mooie herinnering mee, dus het strand is heel schoon met alleen water zand en schelpen.
Hierna zijn we weer terug gegaan naar de boot, wat verder gezeild en weer naar een plek gegaan om te snorkelen. Daarna heerlijk gegeten en wat gedronken. Het is heel raar, het werd zo snel donker dat iedereen rond 10uur al in bed lag omdat je gewoon moe was.
De laatste dag werden we wakker gemaakt om half 6 's ochtends om de laatste snorkel te doen, hier hebben we met schildpadden gezwommen, heel vet! Toen zijn we weer terug gegaan naar Airlie Beach. Ik voelde me niet lekker dus heb de rest van de dag geslapen.
'S avonds hadden we nog een afterparty maar heb maar 1 drankje gedronken want voelde me echt niet goed.

De volgende dag lekker gechillt bij de lagoon en het strand, spullen gepakt en de nachtbus naar Agnes Water/1770 genomen met 2 vrienden, Cat en Rob die ook op de trip van Whitsundays zaten, ik heb hun leren kennen in Magnetic Island, is een heel leuk stel.
Toen we aan kwamen in Agnes water ben ik met Cat lekker naar het strand gegaan, ja dat kleurtje zou er komen. Daarna hadden we een briefing voor onze volgende trip, Castaway. Dan ga je met een stunt vliegtuig naar een eiland en dan zit je daar voor 3 dagen. De volgende dag zijn we vertrokken, wat een tegekke ervaring was dat vliegtuig, Bruce, de piloot is echt knetter gek, hij heeft een loep gemaakt, zette de motor een paar keer uit en deed nog even een achtbaan na, pfff ben nog nooit zo bang geweest maar het was wel erg leuk!
We hadden echt een hele leuke groep, we hebben lekker gekookt met zijn allen en bij het kampvuur gezeten. De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt met zijn allen naar een plaats waar je kon vissen, we hebben er een gevangen en 's avonds met zijn allen gedeeld, was echt heerlijk! Toen weer wat gedronken nog even in het zonnetje gelegen, gekayakt en gezwommen.
Het enige nadeel van het alles vond ik de supervisor Malte, hij was vanaf het begin bij alle meisjes erg handtastelijk, nadat hij de tweede dag op mijn kont sloeg heb ik hem een flinke uitbrander gegeven en even flink vertelt dat ie nog 1x moest doen en ik zijn noten zou omdraaien, daarna heeft hij behoorlijk wat afstand genomen van ons!
Na een leuk drank spelletje zijn we redelijk aangeschoten naar bed gegaan. De castaway tour was voorbij en dat vonden we allemaal erg jammer, we hadden aan het einde nog leuke foto's gemaakt bij het vliegtuig. In de avond hadden we met de groep afgesproken om lekker te bbq op het strand, dit was ook weer erg gezellig!!

Maar de volgende dag werd ik erg ziek wakker, maar moest toch echt verder dus heb mijn bus geboekt naar Hervey Bay, hier had ik twee dagen om lekker uit te rusten en niks te doen maar ik werd maar zieker en zieker, dit was geen pretje, en ik liep ook nog een keel ontsteking op..... Maar mijn trip liep toch echt ten einde dus moest weer verder, next stop, Noosa. Hier verbleef ik in Nomads hostel, was een leuk hostel met een bar en niet te groot, een paar vrienden waren hier al dus dat was leuk.
Ik dacht dat ik me weer beter voelde dus had weer wat gegeten en een drankje gedaan, niet slim want werd de volgende dag alleen maar zieker wakker.....
Hierna heb ik 2 dagen op bed gelegen, ook moest ik mijn kano trip afzeggen, dit vond ik heel kut want dit was de laatste trip van de East Coast en ik zou het met Rob en Cat doen maar het ging gewoon niet! Dus ben ik daar nog twee nachten gebleven en heb ik het als nog geboekt want een meisje (Liza) dat ik had ontmoet in Castaway ging het toen doen, ik kon heel goed met haar opschieten op Castaway dus had er veel zin in!
De dag daarvoor ben ik naar de Eumundi markten geweest, soort van hippie markt, zo leuk maar heel slecht voor je portemonnee haha!
Volgende dag op weg naar het kano kamp, ik merkte bij toen we boodschappen gingen doen dat ik een beetje geïrriteerd aan Liza raakte, ze was erg negatief en bazig.... Maarja we maken het beste ervan. Toen we daar aan kwamen hebben we de rest van de dag een beetje gechillt. De volgende dag gingen we kanoën, een deelvenster onze groep was leuk maar het andere deel niet echt, zo konden Liza en ik ook niet echt meer door 1 deur, dan begin je opeens te zien dat je toch niet zo goed kon opschieten met iemand, ze was eigenlijk best gemeen en dan daarna met zo'n irritant lachje alsof ze het niet meende, daar ga ik mijn energie niet in steken.
En kanoën was niet mijn ding voor 2 uur lang maar de dingen die we zagen waren erg mooi, we hebben veel Sting rose hoe ze hier heten gezien, dat is de vis die Steve Irwen heeft gedood, was best vet maar dan wou je liever niet het water in. Toen zijn we weer terug gegaan en hebben we lekker gekookt en een klein feestje gebouwd. Ik had daar ook amper bereik maar dat vond ik wel even lekker!
Volgende dag weer kanoën maar nu gelukkig niet zover, het meer was prachtig, het was een soort van spiegel! Toen we terug kwamen lekker rustig aan gedaan en in de avond wat taco's gegeten. Daarna vroeg naar bed want ik moest er vroeg uit om naar de bus halte te gaan.
Voor dat heb ik nog lekker ontbeten met het Nederlandse stel dat in mijn groep zat.

Toen de volgende lange bus reis naar Byron Bay, ik kon daar helaas maar 1 dag naartoe, want ik moest weer terug naar werk in Sydney. Daisy was ook in Byron Bay, dus dat was leuk, en Janna die ik heb ontmoet in Noosa, zij was Nederlands. Ook was de voetbal wedstrijd dus die hebben we gekeken. Er zat een Nederlandse jongen in mijn kamer, ik zweer het je ik zou er zo verlieft op worden haha, niks gebeurt maar dat was echt de liefste jongen en good looking die ik op de hele oost kust ben tegen gekomen! Helaas reisde hij de andere kant op!! Ik was ook niet de enige die dat dacht haha.

Volgende dag nacht bus naar Sydney, Janna en Daisy gingen met me mee. Ik kon echt niet wachten, ik had mijn vrienden zo gemist! Ben aan sommige zo gehecht geraakt! Alleen die bus duurde zolang! Eindelijk in Sydney rustig alles uit gepakt en 's avonds met mijn twee liefste meiden Ellie en Coralie uit eten geweest, kon geen betere avond wensen.
Zaterdag weer gelijk aan het werk gegaan en nu ben ik weer helemaal gesetteld in Sydney, maar nu nog maar een maandje en ik ga dan naar Nieuw Zeeland voor 2 weken, lekker snowboarden en dan naar Thailand voor 2 maanden!!!!!

Zo dat is een flink verhaal, neem de tijd om het te lezen. Jullie horen snel weer wat van me!

Dikke kus van down under, Jente

  • 26 Juni 2014 - 15:42

    Nelly:

    hé lieverd wat een verhaal en weer een ervaring rijker. Prachtig om te lezen! Ik hou van je mam

  • 01 Juli 2014 - 21:19

    Paul:

    Lieve Jente, beetje verlate reactie maar klinkt allemaal erg goed. Ik heb in Mexico ooit met schildpadden gezwommen wat inderdaad erg leuk is. Zo te lezen echt vakantie gevierd en hele leuke dingen gedaan en je geniet volop! Hou vast, zou ik zeggen (ook al moet je nu weer werken).
    Liefs en X, Paul.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Jente

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 21737

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: